Una de les coses que m'agrada fer amb el blog al començament de cada curs és fer la presentació en xarxa de la nova "gens" clàssica del Cotes. Com que enguany se m'ha passat, ho faig ara, conjuntament amb les valoracions del que ha estat la primera avaluació.
Una vegada més he de dir que en general estic molt content dels alumnes que han decidit cursar alguna de les assignatures que impartix el nostre Departament. Són tots bona gent, l'ambient a classe, pel que he percebut, és bò, i el ritme prou dinàmic.
Aquest grup, de nova creació al centre, és el que millors resultats ha tret. A més a més, estic prou sorprès en veure que el rendiment en general ha estat força superior al de la resta d'assignatures. Personalment estic molt satisfet per la motivació i interés que tots han demostrat fins ara. Açò, juntament amb el fet de poder dedicar tot el temps necessàri de classe per a preparar els treballs, resolvent gairebé tots els dubtes que surtien, ha estat decisiu en el procés. Ans que estudiar, hem aprés, poques coses, certament, però amb profunditat, i no tan sols continguts, sobre art, història o mitologia, sinò també procediments, és a dir, com fer un treball d'investigació, buscant i seleccionant la informació, elaborant-la i estructurant-la, per a finalment presentar-ho en públic. Caldrá seguir insistint en la qüestió de la redacció, recolzant així els objectius d'altres matèries de lletres.
unsuspiiro i bitafrodita 9, Nικητής, Pedrillo, Chloe i Clariisa 8.
Els valents que s'han atrevit a continuar amb el grec han anat a poc a poc oblidant les lectures del nostre esforçat Diceòpoli i han vist també augmentar, potser menys progressivament del que seria desitjable per qüestions de temari i temps, els continguts gramaticals, al temps que s'han introduït en el "culebrón" d'Eufilet. Tot i que les dificultats inicials han anat superant-se, els resultats han estat a la fi una mica més baixos del que en general esperava cadascú, però estic segur de que a poc a poc reprendrem la confiança i, sobre tot, aprendrem a fer exàmens del tipus del selectiu!
Eris, Atenea28, Magnamegara 7, Νικητής 6, Neptunita 5.
Hi trobe dos tendències que em resulta una mica dificil de compaginar a classe:
D'una banda hi són els que están ja preguntat-se allò de "què faig jo ací?". Deduisc per les seues mirades perdudes i actitud passiva, quant no també una mica infantiloide, que el grec els resulta o massa dificil o menys interessant del que pensaven en principi. Entre ells hi són els que menys utilitat han vist a l'aula virtual, els que més tard arriben a classe, menys deures fan i/o menys justifiquen les absències.
La resta del grup, per sort la majoria, són més responsables i participatius. Les notes d'aquests alumnes han estat en general satisfactòries en la resta d'assignatures, per lo qual els felicite.
Em sap greu els resultats dels que no hi arriben, malgrat els esforços. Hauria estat potser una ajuda important la participació en les
classes complementàries.
Sandruuus, Dianartemis, Malditanerea, Mangel, Mery 9,
Afroditaty, Bonus Marcus, Mireyukeen, Carlatenea 8, Rocialb 7,
Johanus romanus, Enilina, Euterpe, Ginacris 6,
Marineta 4, Icontestano 3, Eviita 2, Paulafe 1.
Açò pel que fa als alumnes. Parlant ara de l'altra part humana del Departament, cal esmentar l'ajuda que reb de la meua nova companya, a qui tots coneixeu ja a estes altures. Mónica ve cada dia des de Marina per bregar amb els llatins i Fonaments lèxics. Des d'ací li agraïsc que participe en
alguns dels nostres experiments pedagògics internautes i li desitge que tinga una feliç estància al centre.
Que tingau tots i totes un bon pont.