En temps antics l’exercici mnemotècnic ocupava un lloc important en l’aprenentatge de les llengües clàssiques. Els estudiants de les universitats europees del Reneixement repetien a cor la gramàtica i estaven obligats a aprendre de memòria els exemples dels manuals o els textos originals, normalment en poesia, seguint així amb la creença pedagògica de que es reten millor allò que està compost en metre o en rima.
Recordant aquesta tècnica, nosaltres hem volgut fer una recitació de memòria del capitol IV del nostre llibre de text, l'Athenaze en la que cada alumne assumia un fragment. Aprofitant les noves tecnologies, hem fet aquesta pràctica oral en companyia d'altres centres i hem muntat un parell de videos col·lectius en els que han participat, a banda dels meus alumnes, xicons i xicones de 1er de Batxillerat de l'IES nº 5 de Torrevella, de l'IES Las Dunas de Guardamar de Segura i del Liceo Marco Foscarini de Venezia.
El temps se'ns ha tirat al damunt i encara no hem pogut acabar el video corresponent al text B. Deixe aci la primera part, per a què el pugueu veure l'últim dia de classe.
Moltes gràcies a tots i totes per participar. Crec que ha quedat una cosa simpàtica, que ajudará a altres, futurs alumnes. A més a més segur que mai no oblidareu ja el troç que us va tocar declamar davant la càmera!
Els meus agraïments també als companys Fernando Blaya i Alberto Furlanetto per embolicar-se en aquesta experiència, per a mi tant maca.