Hui hem tancat, definitivament, el curs de Referents clàssics amb la visita al col·legi Miguel Hernández, on hem realitzat un parell de tallers de cultura clàssica. Faig un resum de la jornada i aprofite l'entrada per fer unes valoracions finals del treball d'enguany amb aquest grup de nou xicones i despedir-me d'elles.
Després de veure un video per obrir boca, els dos grups de 6é han aprés l'alfabet grec i han escrit el seu nom en caracters grecs. He vist els nanos amb molta curiositat i amb ganes d'aprendre coses noves. L'escriptura amb pincell i el joc de l'ofegat han estat prou dinàmics, sobre tot en un dels grups on les alumnes de batxillerat més han estat al damunt dels xavals implicant-los en el procés.
Ja repetirem l'experiència, si ens surt el curs que ve un nou grup, cosa está molt, però que molt malament.
Si fa dos anys veiem monogràficament un tema en la primera avaluació, el de la bellesa, i dedicàvem la segona i tercera integrament al projecte Europeu Etwinning, enguany hem seguit un ritme paregut.
En les dos primeres avaluacions hem tractat el tema de la bellesa i el de la monstruositat, mentre que en la tercera ens hem centrat en la Ilíada. Hem fet molts menys treballs d'investigació, però hem xarrat prou, aixó sí. I l'última part, per fer alguna cosa més creativa i pedagògica, ha estat dedicada a preparar els tallers de hui.
Després de veure un video per obrir boca, els dos grups de 6é han aprés l'alfabet grec i han escrit el seu nom en caracters grecs. He vist els nanos amb molta curiositat i amb ganes d'aprendre coses noves. L'escriptura amb pincell i el joc de l'ofegat han estat prou dinàmics, sobre tot en un dels grups on les alumnes de batxillerat més han estat al damunt dels xavals implicant-los en el procés.
En el taller de jocs romans s'han divertit tots prou. La idea del joc de preguntes combinada amb la cursa de relleus tot un èxit. En el joc dels "equites" ha costat més organitzar-nos. Ja heu vist que la feina de posar ordre en l'aula quan la gent no fa cas és complicada.
Finalment, el ball col·lectiu en el que no m'he resistit a participar. Hem aconseguit fer ballar a una de les mestres -mestra d'algunes de vosaltres en l'etapa infantil precisament-, i en general hem seguit prou bé el ritme amb els passos una estona llarga, fins que la música s'ha accelerat.
Estic, aleshores, satisfet de la feina. Tot i que ha costat treballar en equip i no sempre hem vingut a classe amb l'energia suficient per posar-se mans a l'obra, cosa que m'ha desesperat en algún moment, sobre tot durant l'últim trimestre, perquè heu donat prioritat als exàmens d'altres assignatures, al final la cosa no ha surtit malament. Les que més han col·laborat són segurament les que millor s'ho han passat. Eixe és, crec, el millor premi.
Les notes reflectixen la participació i aportació de idees, el grau de responsabilitat asumit per a que tot surtira bé i l'asistència a classe.
Les notes reflectixen la participació i aportació de idees, el grau de responsabilitat asumit per a que tot surtira bé i l'asistència a classe.
Ja repetirem l'experiència, si ens surt el curs que ve un nou grup, cosa está molt, però que molt malament.
Molts ànims amb els nous camins que s'obrin per a totes. Segur que vos anirá de meravella. Els clàssics crec que vos acompanyaran. Ja sabeu on estic per si vos faig falta.
Només em queda agraïr la Directora del col·legi M. Hernández per prestar-se a fer aquest encontre i als companys de 6é que ens han acompanyat.