Unes reflexions abans d'anar-nos de vacances de Setmana Santa sobre la marxa del curs:
En tots el cursos la segona avaluació ha estat una miqueta pitjor que la primera. Es veia vindre.
En tots el cursos la segona avaluació ha estat una miqueta pitjor que la primera. Es veia vindre.
En 3er de Cultura Clàssica observavem ja en la primera avaluació una falta d'interés generalitzada. El comportament ha anat empitjorant. De poc a servit que intentarem decorar l'aula per tal de motivar el personal. A les baixes notes han contribuït, a més a més, els negatius que molts han anat acumulant per no portar les tasques de casa fetes i la falta d'atenció en les explicacions teòriques d'italià, com s'ha vist en l'examen de gramàtica.
Esperem que aquest avís servisca per tornar al ritme i bon ambient del principi i puguem fer amb èxit les activitats que tenim planejades per a la 3ª avaluació. M'agradaria que els treballs que preparem en tornar de Pasqua tinguen el mateix nivell dels alumnes venecians amb els que començarem a col·laborar aviat.
En 1r de Batxillerat hem tingut de tot: dos baixes, uns quants suecs, moltes faltes d'assistència i, en general, prou de relax. Si bé ha hagut alumnes que han mantingut el ritme, la majoria, però, s'ha "distret" una miqueta, com s'ha comprovat en els resultats.
Si en grec la cosa es manté similar a la 1ª avaluació (els treballs de grup i les exposicions ens han ajudat molt), en llatí tenim ja els primers suspesos. Falta de dedicació? Em perdut potser el fil i ens hem centrat en altres coses? No ho sé. La qüestió és que hem de remuntar com siga. Algunes xiquetes necessiten ja, urgentment, recolzament adicional. Aquelles que van millor potser podrien tirar una maneta a les que estàn despenjades. Si no, no arribaràn.
De moment, xicones, teniu deures per a aquestos dies. A banda de repasar amb els exercicis que us haveu fotocopiat, us recomane vejau alguna peli sobre Romans, com ara la Vida de Brian!
Què puc dir, que no els haja ja dit als meus xicons, benvolguts de 2n de grec?
Sembla que van "a salto de mata". Un dia ho fan mitjanament bé i a la següent desastre total. La falta de regularitat en l'estudi i, en general, la poca organització del temps fa que deixem les coses per a l'últim moment. Si no repasem constantment els textos de Xenofont vistos a classe, està clar que no podem esperar que les Muses ens inspiren el dia del Selectiu.
Fins al final no sabrem com queda la cosa, però si no fem de les Hel·lèniques el nostre "credo" i se'l fiquem al cap senzer, no s'ens surtirem.
Cal també repassar la morfologia i la sintaxi, perquè no podem deixar-nos preguntes sense puntuar, però ara ja no ens podem detindre més. Estem a la meitat del corpus i necessitem acabar-lo prompte per poder repassar en Maig. Així que preparareu uns quants paràgrafs a casa per tal de poder avançar!
Cal també repassar la morfologia i la sintaxi, perquè no podem deixar-nos preguntes sense puntuar, però ara ja no ens podem detindre més. Estem a la meitat del corpus i necessitem acabar-lo prompte per poder repassar en Maig. Així que preparareu uns quants paràgrafs a casa per tal de poder avançar!
Ànims a tots i a totes.
Bones Pasques.