dilluns, 29 de setembre del 2014

I Certamen Hermes: recollida d'un emotiu premi

Aquest cap de setmana els representants del video Unicornios y mitos con dríacos, guanyador de la modalitat en llengües modernes del Premi del I Certamen Hermes, hem estat en Sagunt arreplegant el premi en companyia dels xicons d'Estepona, guanyadors de la modalitat en llengües clàssiques, dels amics de les associacions Ludere et discere, Culturaclasica.com i de les responsables de la Saguntina Domus Baebia. En el record de tots ha estat el nostre benvolgut Hermes, en memòria del qual s'organitzava aquest entranyable concurs.
El premi no era en metalic. Ja ho sabiem quan vam participar. Ens interessava sobre tot col·laborar en la iniciativa. Mai pensavem que puguerem ser seleccionats. Tot allò que hem fet, el que hem aprés de cultura grecoromana i de l'antiga ciutat de Sagunt, les risotades que ens hem pegat, l'experiència de conviure durant un breu cap de setmana fora de casa, les amistats que hem fet, tot el viatge en definitiva, han valgut molt més que els diners que ens hagueren pogut donar.  

Després de l'acte inaugural i l'entrega de diplomes i la placa commemorativa en la Domus Baebia, de la mà d'Amparo i Charo la vesprada de dissabte la vam passar coneixent cóm vivien en general les dones romanes, des de la infantessa fins a la maduresa. Vestint les robes corresponents, cadascuna de les nostres xicones va encarnar un moment diferent en la vida d'una femina romana. Després vam fer un taller d'escriptura i superstició; cada participant es va fer la seua pròpia butla de la sort. Algú va escriure, segur, que desitjava no ploguera al día següent. I aixina va ser.

Diumenge vam visitar un parell de restes de la ciutat romana, la Domus dels Peixos i la Via Portici, acompanyats per una de les arqueòlogues responsables de l'excavació. Ens vam imaginar cóm podia ser tot en aquell moment històric i les coses que segurament hi ha sota els edificis moderns. A continuació vam conèixer, de nou en la Domus, alguns elements característics dels jocs romans i el teatre. Voluntàries per fer de gladiadora no van faltar, per suposat. Mentre apreniem qüestions d'arquitectura romana, com ara l'arc de mig punt, i les diferències entre els espais teatrals grecs i els romans, fora plovia. A l'eixida va surtir el sol. Esl núvols se n'anaven perquè puguerem disfrutar de la pujada al teatre. Allà vam corroborar l'acústica, vam averiguar d'on ve allò dels "vomitoris" i vam entendre el perquè de la polèmica sobre la restauració dels anys 90.

Només em resta agraïr des d'ací a Rayane, Gema, Marina, Iris i Marta per la seua col·laboració, el seu interés i saber estar. Agraïments a l'equip directiu de l'IES Cotes Baixes per facilitar el desplaçament i ajudar en l'organització de l'eixida. I sobre tot a tots els membres organitzadors d'aquesta emotiva activitat, per l'acolliment i il·lusió que contagien.


Per a la resta de fotos punxeu sobre els links de la Domus Baebia i Ludere et discere!

dimecres, 24 de setembre del 2014

A propòsit de l'alfabet

Com l'any passat, aquest curs hem dut a terme el taller d'escriptura grega en 1er de Batxillerat, aprofitant que acabem de conèixer l'alfabet grec i la seua pronúncia. 

Taller que ens ha servit per xarrar, entre altres coses, d'algunes qüestions relacionades amb l'oralitat en el món antic, la guerra de Troia o lo que va suposar per a la cultura occidental la utilització de l'alfabet.





Espere us haja agradat, xicons.

dimarts, 16 de setembre del 2014

Moodle

Χαίρετε!

Ja está tothom, i totdona, matriculat, matriculada, en l'aula virtual Moodle. Al nostre apartat clàssic trobareu els resums de gramàtica, models d'examen amb solucions, exercicis autocorregibles, videos, audios i les presentacions que ferm servir a classe.

Es pot encara accedir com a usuari invitat, ficant la contrasenya secreta (m..........s) que us vaig facilitar, però d'aquesta manera no queda constància de qui entra.

Si entreu a partir d'ara amb les vostres dades de matriculació (nom d'usuari: nom de pila+cognom. exemple: pepitogonzalez; contrasenya general: 12345cotes -ya la canvien en el primer accés!-), aleshores quedará registrat cada volta que entreu, els cursos que visiteu, el temps que invertiu, etc. És a dir us trindrem controlats a tot hora, je je.

No, en serio, açò servirà de criteri d'avaluació. Sol passar que els alumnes que més entren i aprofiten els recursos i participen en les activitats virtuals tenen millor rendiment acadèmic. Es pot aprovar sense haver entrat mai a fer cap exercici, però açò no sol passar.


Aixina que benvinguts al GRAN HERMANO MUDEL !!

dilluns, 15 de setembre del 2014

Χαίρετε!


Xé, quina il·lusió, els alumnes de primer de grec ja em saluden en grec via email!
Positiu al canto als cinc primers! Au, a seguir aixina, xiquets meus!