divendres, 15 d’abril del 2016

Tesmofòries a Sagunt

Ahir vam estar als Ludi Saguntini una activitat extraescolar que he repetit en anys anteriors, perquè ens resulta molt interessant, formativa i lúdica.

De matí, mentres el grupet de Literatura Universal assistia a la representació tràgica de l'Edip Rei de Sòfocles, la resta d'alumnes va estar fent uns tallers, de ceràmica els de Cultura Clàssica i d'indumentària els de 4rt de Llatí i els grecollatins de 1er de Batxillerat.
Vam doncs aprendre la tècnica dels ceramistes grecs i la forma i simbolisme de les prendes de vestir emprades a Roma segons classes socials i sexes.

A alguns xicons de 3r el plat els va eixir molt bé, perquè ho van fer amb gust i paciència. A d'altres, que estigueren xarrant tota l'estona, la cosa no els va lluir tant.

Els xicons de 4rt i 1er em consta que van estar atentíssims a les explicacions de la benvolguda Celi, a qui envie des d'ací una forta abraçada.

Després vam visitar el xicotet Museu Arqueològic. El grup dels més menuts, potser perquè estaven més atents a les seues necessitats bàsiques com ara l'estómac, no van apreciar res de les peces del passat que allí es mostren i simplement es van passejar ràpidament com si estigueren al centre comercial. La resta, però, si va disfrutar, i jo amb ells, observant amb curiositat les deixalles mitjançant les quals els romans habitants de SAGVNTVM encara ens parlen.

A migdia uns pocs van poder gaudir de l'ombra i bon estar de les muralles. Altres van aprofitar per fer un tomb pel centre de la ciutat i gaudir de l'ambient del Festival. Uns pocs van fer la bobada d'anar en bus fins al port, on no hi ha res, a menjar a un local de menjar ràpid nordamericà dels que es troben en qualsevol lloc. Llàstima de temps perdut i diners.

De vesprada ja vam passar una estona agradable en companyia dels disbarats, escatologies i obscenitats de la comèdia aristofànica Tesmofòries. Gens de prejudicis i fora complexos, vaja.

Espere doncs que passareu tots un bon dia, aprenent coses del món grecoromà fora de classe de manera pràctica. Ja vau veure que no som els únics!!

El comportament del grup va ser correcte, gràcies a tots per l'atenció prestada en general (no falta mai la gent que no sap estar en companyia d'altres compartint en silenci l'autobús o el que fa la pose "gracioseta" en la foto; casualitat que sovint són els mateixos!).
Gràcies als meus acompanyants, Xavier i Carmen.
Agraïm també des d'ací als organitzadors i voluntaris del Festival i dels Ludi Saguntini.

1. Aquest viatge em va agradar molt, va estar molt divertit i interesant.

El que més em va agradar va ser l'obra de teatre, era molt divertida.

També em va agradar moltíssim el taller de ceràmica, va ser molt entretingut i divertit.

I meu vaig pasar genial a l'hora del descans passejant per sagunt.

En general m'ha agradat moltíssim i repetiria segur.

2. el viaje en general ha estado muy bien, la compañia fue tambien muy buena la
    gente de Sagunto fue muy amable a la hora de dicernos rutas y establecimientos. El teatrro estuvo estupendamente bien y no me arrepiemnto de haber ido ademas que nos recorrimos todo el pueblo y es super bonito

3. El viatge de Sagunt em va agradar perque va ser divertit i a més a més vam visitar les muralles del castell de Sagunt.

El teatre em va resultar divertit perque no va ser com m´imaginava.

Lo roïn va ser el trtayecte que se ens va fer molt llarg.

4. L'autor ha eliminat aquest comentari.

5. Aquesta "excursió", m'ha paregut molt útil i divertida. Hem aprés molt sobre la ceràmica de l'antigua clàssica, com per exemple les diferents maneres de decorar la ceràmica que tenien.
    En el temps lliure ens vam recorrer la ciutat durant aproximadament una hora i vam poder descubir que la gent era super simpàtica, amable i extrovertida, ja que ens va recomanar llocs que visitar.
    El teatre va ser genial, (ple de crítiques i sàtires), vegent-lo es notava que la seua presentació necessitava molta pràctica, esforç i dedicació.

En conclusió el viatge va ser un éxit i no va significar una pèrdua de temps, sinó que vam aprendr molt sobre alguns dels nostres avantpassats.

Fino ad allora Sagunto.

6. el viatge en general a estat molt be,la charla sobre ceramica va estar molt interesant i el teatre va estar entretingut i divertit

7. La excursió a Sagunt, per al meu gust va estar molt divertida. Per a mi el viatge es va fer un poc pesat. A l'arribada vam recorrrer una part del poble per a poder anar al taller de cerámica, on ens donava una petita charrada sobre la ceràmica, y més tard vam decorar un plata de ceràmica. Després vam anar al museu de objectes antics. Y a la vesprada vam anar al teatre, que per a mi va ser lo millor del viatge.

8. Va ser una excursió molt divertida, m'ho vaig pasar molt bé i el teatre va estar genial, sort que ens vam sentar a un lloc on hi havia ombra. Encara que jo em pensava que anavem a pujar a vorer la muralla (jo ja ho vaig fer pel meu compter), la excursió m'ha encantat. M'ha agradat el fet de que ens deixareu anar a la nostra, així vaig poder dinar a un lloc fantastic i mitjanament aïllat.
    En la meua opinió ES NECESSITEN MÉS EXCURSIONS COM AQUESTA!

PD: Santi, jo també vaig estar xarrant tota la estona durant el taller de ceràmica i el plat em va eixir genial!

9. Aquest viatge a Saguntha sigut molt recomanable, ja que hem aprés molt al taller de ceràmica, algo que em va cridar molt l'atenció va ser el fet de que els romans ja tingueren un mètode de desodorant molt similar al de rollon de hui en dia.També va ser divertida la decoració del plat, encara que a mi se me corregera un poc de pintura al barnissar. El teatre va ser divertidíssim, i molt ben representat, amb ulgun punt actual i gracios. En fi, una experiència molt bona.

10. En general el viatge ha estat molt bé, el que més m'ha agradat ha sigut el teatre ja em vaig divertir,el taller de ceràmica ha estat entretingut, i em va agradar molt dinar en els companyers a les muralles.

11. Aquesta excursió hem va agradar molt en general, ja que l'obra de teatre va ser divertídissima i molt entretinguda.

12. Me a gustado mucho me a parecido muy divertido y interesante. Lo que mas me a gustado a sido la obra teatral, porque fue muy graciosa, pero también me ha gustado el taller de cerámica.
    El tiempo libre fue lo mejor de todo, porque nos lo pasamos muy bien buscando sitios para comer y preguntado a gente para no perdernos.
    Me gustaría hacer mas excursiones como esta.

13. Gràcies a tots pels comentaris.
    Compte amb "ceràmica", que porta accent obert; "me ha parecido" amb hac; Sagunt en llatí és SAGVNTVM. L'usuari Kratos CMI, que s'identifique, sisplau, si no no podré posar-li positiu!

14. El viatge de Sagunt m´ha agradat molt. El taller de ceràmica va estar prou entretingut però el que més hem va agradar va ser quan mos van deixar temps lliure i dinarem a les muralles. El teatre hem va agradar ja que no es va fer pesat.

15. A sigut una experiencia genial, ya que hem passat el dia en Sagunt amb tots els companys/es.

Lo que més, hem va agradar va ser el teatre ya que pensaba que era aborrit però,no o vam fer molt be, gràcies a tots hem pogut passar un dia genial i yo crec que podriem repir-ho.
    No tinc res a dir res de que va ser lo que menys hem va agradar.
    Jorge Zapata

16. La escursión en general no estuvo nada mal exentos de algunos momentos en los que por el presupuesto del acto, intuía que no sucederían pero sucedieron;por ejemplo el hecho de que en el teatro no nos adjudicasen mejor posición para poder apreciar con precisión de la obra. Y que en el autobús el chofer nos pusiese música pero por lo demás todo perfecto. Aunque la obra no se oia casi desde nuestra situación en las gradas.

17. El viage a Sagunto me ha encantado. Ha sido por una parte divertido y por otra parte instructivo. Creo que el taller de cerámica fue super entretenido ya que hizo sacar nuestra parte artística al tener que decorar la cerámica, y al decorarla intentar imitar los modelos de decoración artística que hacían nuestros antepasados. Aparte que la charla que nos dio la mujer de cerámica fue muy interesante e instructiva. Después me gusto poder tener libertad para poder visitar un poco mejor la ciudad, y poder conocer mejor la pintoresca ciudad de Sagunto. El teatro la verdad es que me gustó mucho y fue muy divertido. En resumen que me lo pasé genial, y aprendí muchísimas cosas interesantes que no sabía. Sin dudarlo dos veces lo volvería a repetir.

18. El viaje a Sagunto en verdad me ha gustado mucho. El viaje en autobús tampoco se me hizo largo, ya que al ir con amigos se hizo más ameno. En el taller de cerámica aprendí bastante sobre el tema. Lo que más me gustó fue disfrutar la comida con mis amigos, y después pasear y conocer más lo que es el centro histórico de Sagunto. También cabe nombrar la obra de teatro de las Tesmoforias, fue realmente impactante e interesante. Lo volvería a repetir si me dieran la oportunidad.

19. PAULA CALATAYUD VICENS:

*SAGUNT*

EL VIATGE QUE VAM FER A SAGUNT EL PASSAT DIJOUS, PER LA MEUA PART A ESTAT MOLT BE, M'HA AGRADAT MOLT, EL MILLOR ES QUE HE APRES COSES NOVES DE L'ÀNTIGA GRÈCIA, COM LES COSTUMS, COM FEÏEN LA SANGRIA INCLUS PER A QUE UTILITZAVEN LA CERÀMICA. TAMBÉ VA ESTAR MOLT BE L'HORA DEL TEMPS LLIURE, JA QUE VAM DINAR MOLT BÉ A UN RESTAURANT PROP DEL CENTRE DE SAGUNT. A LA VESPRADA VAM VORE EL TEATRE AL ANFITEATRE ANTIC, HEM VA AGRADAR MOLT PENSAR QUE EN AQUELL LLOC FA MOLT DE TEMPS HI HAVIA GENT QUE ANAVA TAMBÉ PER ENTRETINDRES I APRENDRE, ENCARA QUE NO VAIG SENTIR MOLT BE L'OBRA.

ESTIC SEGURA DE QUE TORNARIA A SAGUNT PER HA APRENDRE.

20. Gràcies al segon grup de CUC.
    Les coses no sempre surten a la perfecció i lo de la posició al teatre potser fou la única cosa negativa, crec, del viatge, perquè si no ens haguerem confós potser hauriem trobat lloc abans en la cavea d'enmig. En qualsevol cas lloc als primers seients de la cavea C hi havia, però alguns pocs van preferir muntar dalt del tot. La majoria em va seguir i va sentir perfectament tot.
    M'alegre de que disfrutareu de la jornada.
    Paula: els grecs no feien sangria!
    Per cert, seguisc sense saber qui es kratos CMI !!