Una última entrada abans de que s'acabe el món.
Començava el curs amb cert desànim, contagiat del desfici general que s'ha instal·lat en la nostra societat amb les darreres mesures que s'han aplicat, dolorosament e injusta, per pal·liar, suposadament, una greu situació econòmica que, efectivament, d'altres han generat.
A poc a poc, però, i malgrat que res no ha millorat, sinò que, ans al contrari, amb el recent l'anteprojecte de la LOMCE, es dibuixa sobre el panorama educatiu l'amenaça d'un retrocés preocupant, he anat recuperant les ganes de publicar al nostre racò de comunicació virtual, aquest ΑΙΓΙΑΛΟΣ particular. I ha estat fonamentalment gràcies a l'interés que he vist sobre tot en els alumnes de 1er de Bachillerat.
A poc a poc, però, i malgrat que res no ha millorat, sinò que, ans al contrari, amb el recent l'anteprojecte de la LOMCE, es dibuixa sobre el panorama educatiu l'amenaça d'un retrocés preocupant, he anat recuperant les ganes de publicar al nostre racò de comunicació virtual, aquest ΑΙΓΙΑΛΟΣ particular. I ha estat fonamentalment gràcies a l'interés que he vist sobre tot en els alumnes de 1er de Bachillerat.
Els resultats acadèmics han estat quasi perfectes, malgrat puntuals absències que en algún moment m'han inquietat. L'atenció a classe es bona i també la participació a l'aula virtual (potser ens caldrá insistir una mica més en l'apartat de creació col·lectiva dels glossaris).
He de dir també, xiquets, que em recompensen força els vostres feedbacks i les valoracions positives que feu, a classe o mitjançant els comentaris al blog, de la feina que faig i el temps que invertisc prepararant els materials digitals per al vostre millor aprenentatge, cosa que no sempre han manifestat tan espontàniament altres grups passats. Gràcies, de debò.
He de dir també, xiquets, que em recompensen força els vostres feedbacks i les valoracions positives que feu, a classe o mitjançant els comentaris al blog, de la feina que faig i el temps que invertisc prepararant els materials digitals per al vostre millor aprenentatge, cosa que no sempre han manifestat tan espontàniament altres grups passats. Gràcies, de debò.
La millor prova de l'entusiasme d'aquesta nova prole d'humanistes ha estat el video que presente a continuació. Aprofitant que alguns estaven a Suècia, la resta ens hem posat amb eixe primer video que tantes vegades m'havien demanat fer. I ho hem fet participant en una iniciativa en defensa dels nostres estudis. Ens hem sumat així a tants i tants alumnes i professors que, creient en el valor intel·lectual i emocional que ens aporten els clàssics i que tanta falta ens fan hui, han inundat la xarxa amb els seus videos grecoromans.
Aquest fenòmen internauta ha estat també una segon factor que m' ha ajudat a continuar la nostra tasca docent amb forces renovades. Ha estat molt encoratjador veure tanta gent implicada en un projecte d'aquestes característiques. Aquest és el mapa de tots els participants. Impresiona!
Mostra Evento "Yo conozco mi herencia, ¿y tú?" en un mapa més granAquest fenòmen internauta ha estat també una segon factor que m' ha ajudat a continuar la nostra tasca docent amb forces renovades. Ha estat molt encoratjador veure tanta gent implicada en un projecte d'aquestes característiques. Aquest és el mapa de tots els participants. Impresiona!
I ací teniu l'enllaç als videos fins ara penjats a la xarxa, per si voleu xafardejar una miqueta, cosa que recomane.
Agraïsc també la col·laboració dels companys Àngels Serra i Paco Martínez que han portat també a les seues classes la flama clàssica. En un altre post veureu el video dels alumnes de Llatí de 4rt, juntament amb les valoracions del seu professor.
Aquest és el que van fer els alumnes del Batxillerat Cientific i Tecnològic, amb el que ens demostren que allò de la separació entre lletres i ciències és una fal·làcia.
Per la nostra part, el alumnes de l'Humanístic han tractat de conèixer el mite de les edats, en la versió d'Ovidi. Hem vist fins a quin punt està d'actualitat, dissortadament, perquè sembla seguim en molts aspectes en l'època de ferro. Després de comentar el text en la seua traducció castellana el vam gravar, per a la qual cosa haguerem de fer primer un taller exprés de teatre que ens servirá per a futures activitats. La lectura dramatitzada, malgrat alguns detalls d'accentuació, ha quedat molt bé. I té mèrit, perquè amb el nostre llatí elemental era difícil posar el tò més adient a unes paraules el significat del qual en gran part se'ns escapava. Ha quedat també genial el sentit que li hem donat al video amb les imatges que acompanyen les paraules de l'autor llatí. Aquesta part ha estat la més complexa, però ja heu vist que per a que tot surta el millor possible cal esforçar-se. La via ràpida no porta enlloc.
I per últim el video amb subtitols ens servirà de reforç de l'altra llengua nostra.
Dels alumnes de 2n de Batxillerat també m'agradaria comentar alguna cosa.
En grec sembla anem agafant-li el fil a Xenofont, després de patir una miqueta al començament amb els exercicis d'introducció gramatical. Els resultats van millorant, cosa que es reflexa en les tres vostres caretes. De l'apatia inicial hem anat passat a un tímid somriure. O potser tot funciona millor amb un caramelet d'eucalipte?
En grec sembla anem agafant-li el fil a Xenofont, després de patir una miqueta al començament amb els exercicis d'introducció gramatical. Els resultats van millorant, cosa que es reflexa en les tres vostres caretes. De l'apatia inicial hem anat passat a un tímid somriure. O potser tot funciona millor amb un caramelet d'eucalipte?
Els llatins s'han recuperat ja també del xoc inicial i s'han adonat que l'única cosa que cal fer és ficar-se amb els textos. Això i estar atents a classe. Alguns seguixen amb la xerrameca de l'any passat, que potser els ha passat factura. D'altres necessitaran ja un reforç per tal d'arribar a juny sense problemes. Estem també aprenent a fer treballs en parella i a presentar-los en classe, oblidant-nos, si pot ser, de l'estèril talla i pega i la reproducció estil cotorra al que esteu acostumats. Això i també a veure que en sintaxi, com tot en esta vida, no hi ha sempre una única versió de les coses.
Aprofite per ficar ací una foto vostra que tenia pendent. Aixina podeu comprovar quant heu canviat i recordar aquells despreocupats dies en que experimentavem amb el grec del tio Diceòpoli!
Aprofite per ficar ací una foto vostra que tenia pendent. Aixina podeu comprovar quant heu canviat i recordar aquells despreocupats dies en que experimentavem amb el grec del tio Diceòpoli!
Servisca aquesta entrada com a acta de la 1ª avaluació, al temps que felicitació nadalenca per a tothom i totdona!
FELIÇ ANY NOU
Καλὰ Χριστούγεννα καὶ εὐτυχισμένον το νέον ἔτος 2013!
Natale hilarum et novum annum faustum !!
Muchísimas gracias por participar en el evento¡ Espero que os hayan quedado ganas de repetir al año que viene ;)
ResponEliminaPodéis seguir el evento #yoconozcomiherencia en storify http://storify.com/fernandicoblaya/yoconozcomiherencia noticias, tweets, vídeos, imágenes...
#yoconozcomiherencia no ha terminado. Seguimos recibiendo vídeos http://bit.ly/Ru022r Envía el tuyo http://bit.ly/X9kgPX (el vuestro ya está añadido como demuestra el enlace del blog jeje)
Gracias a todos los alumnos de todo corazón y a ti, Santi... Gracias a ese pedazo de profesor que tenéis y a vosotros... hoy somos un poco más humanos que ayer.. Un abrazo¡
L'autor ha eliminat aquest comentari.
ResponEliminaBona nit Santi,
ResponEliminaEnhorabona pel teu treball!!!!!!
Com bé indiques al text, tot el teu alumnat reconeix i valora el teu esforç.
Jo per la meua part, he de dir-te que també ho faig i tan sols lamente no haver pogut ajudar en aquest projecte.
Una forta abraçada, i per favor, no deixes mai de portar endavant aquest tipus d'iniciatives,