diumenge, 1 de març de 2009

Deshumanitzats

Frustració i vergonya. Açò és el que sent últimament qui escriu aquest blog.
Ni carnestoltes, ni el certàmen Cine de Vanguardia han aconseguit fer-me oblidar la trista situació en la que es troba últimament l'educació al nostre país i en particular els estudis clàssics.
És lamentable que el rèdit polític i personal hagen estat l'únic interés de mesures i propostes tan antipedagògiques, absurdes i injustes com ara l'Educació a la Ciutadania en anglés, l'eliminació de l'optativa de Fonaments lèxics, l'adjudicació de Referents clàssics als especialistes d'Història o la introducció del xinés mandarí com a segona llengua extrangera.

No només no se'ns reconeix la tasca que venim fent els qui de manera plenament vocacional i amb una gran dosi d'entuasiasme ens dediquem a trasmetre el nostre llegat grecoromà, sinò que, reduïts a minims des de fa temps, som constantment qüestionats i ens hem convertit ja en una exòtica espècie en perill d'extinció.
Malament ens seguirán anant les coses si el que més ens importa és la productivitat, els beneficis econòmics i els interesos purament mercantilistes. Sense la formació íntegra de l'individu reproduirem un model de societat basat en el consum i l'especulació, la degradació del medi i l'explotació silenciosa dels més febles. Ja estem prou deshumanitzats.

Els nostres representants polítics responsables del futur de les noves generacions podrien prendre nota de la darrera iniciativa del govern de Grècia, que ha previst incloure l' espanyol en els instituts com a segona llengua extrangera, al costat del francès, l'italià o l'alemà. Segons he llegit al blog de Maraki, l'administraciò hel·lena contratarà interins d'entre els llicenciats en filologia hispànica o italiana amb menciò en hispàniques de les seues universitats.

Potser, si no canvien les coses, el plurilingüisme al que ací arribem siga finalment paregut al d'aquest video.