Un antic regal nadalenc. Gratias plurimas, Nausica.
▼
dissabte, 20 de desembre del 2008
dijous, 18 de desembre del 2008
Una de romans
Per a l'últim enigma del 2008 emprarem un peplum.
Les coses que en aquesta ocassió necessitem saber són:
Com sempre, les solucions a la wikipaideia.
Sort!
El seu protagonista és un dels autors que sol ixir en el selectiu. Anem doncs aprenent alguna coseta sobre la seua vida i obra amb aquest fragment.
Les coses que en aquesta ocassió necessitem saber són:
- Qui és el personatge principal de la pel·lícula? Per què ha passat a la història?
- De que tracten els escrits que dicta als seus tres escribes i a qui van dirigits? Amb quins fets de la seua biografia están relacionats cadascun d'ells?
- El contingut d'un dels tres escrits és el començament d'una famosa obra historiogràfica. Titol i argument. Com comença aquesta obra en llatí?
- De quina pel·lícula es tracta? Fitxa tècnica: any de rodatge, actors, director.
- Un altre fragment -amb una lleugera modificació en el doblatge!- de la pel·lícula. (Els dos fragments están en Productiones ΑΙΓΙΑΛΟΣ, on trobareu altres pistes)
- Un mestre particular recitant l'obra en qüestió en llatí:- En aquest peplum alcoià.
- I també en aquesta Fotonovel·la
Com sempre, les solucions a la wikipaideia.
Sort!
dimecres, 17 de desembre del 2008
Cur magistri plorant?
La vaga de professors programada per hui des de la Plataforma per l'ensenyament públic finalment ha estat desconvocada. L'administració potser desitge entrar en raò i escoltar les lògiques demandes del col·lectiu docent que ve patint des de fa temps les seues mesures unilaterals, arbitràries i totalment antipedagògiques. Perquè ja estem farts de que es faça política de l'educació. Perquè aquesta és massa seriosa com per a fer experiments, vinguen de qui vinguen, siguen antics forenses o ilustres professors universitaris.
La presió social els ha fet als d'ací optar per una moratòria de l'aplicació de l'ensenyament bilingüe en anglès per a l'assignatura d'educació per a la ciutadania. Potser amb aquesta parada vullguen guanyar temps, recuperar credibilitat i esperar que el moviment social que s'ha alçat en contra vaja desunflant-se. Mentre tant molts professors seguirem plorant.
Los Profesores No Lloran
View more presentations or upload your own.
Presentació de l'amic Javi Guevara.
dilluns, 15 de desembre del 2008
A 15 de Desembre, fum, fum, fum
Per allò del verba volant, scripta manent ací vos deixe els deures de nadal, per si algú encara no s'ha enterat del que cal fer en les properes setmanes, mentre mengeu polvorons:
- Grec i Llatí 1
En cada curs de l' ΑΙΓΙΑΛΟΣ Virtual, en l'apartat RECAPITULACIO, teniu textos per a traduir obligatoris a entregar el primer dia de classe del 2009. També trovareu exercicis complementaris voluntaris, per als que vullguen repasar més.
El diumenge dia 28 han d'estar enllestits els treballs de cultura grecoromana i pujats al blog μικρός αιγιαλός. Ací teniu les instruccions per publicar i ací el tutorial per pujar a la ret power points.
Qui vullga pot passar per la Biblioteca i arreplegar una de les lectures obligades del curs. Vos recomane que llegiu la novel·la ara que tindreu més temps, perquè després s'ens acumularà la feina.
- Grec II
Prepareu els paràgrafs de l'1 al 6 i un tema més de cultura (Historiografia, per exemple). Ens examinarem en tornar de les festes, en dos dies consecutius.
- Fonaments lèxics
Recordeu que heu de penjar el post dels temes 4 i 5 i enllestir-ne un altre sobre les matemàtiques.
I ara uns videos, per a que no s'avorriu massa llegint est post nadalenc.
- El primer dedicat a les xiques de segon més importants de l'institut, per a resoldre tots els dubtes de "zintazi" .
- El segon i el tercer pensant en els "estresats" xics i xiques de primer d'humanitats:
de cóm no s'apren llatí. Fragment de La Vida de Brian.
i lo bonic que és el grec, xé! Un fragment de Amarcod de Fellini.
- L' últim per als enrotllats de Fonaments lèxics. (Ja he penjat en la carpeta el Tema 6: Ciències naturals!)
divendres, 12 de desembre del 2008
Frases cèlebres: valoracions 1ª avaluació
Hem arribat a la fi de la primera avaluació, què ganes! Necessitem tots un descans.
Abans toca fer unes valoracions generals d'aquestos últims mesos.
"¿Podemos relajarnos?"
Aquesta és la frase més sentida en el grup de 1er de Batxillerat.
Com sempre, la gent nota el canvi d'ESO a Batxillerat i s'estresa amb tanta matèria i tant d'exàmen. Ara ja sabeu com funciona açò i quines són les assignatures "d'empollar", quines les de raonar i quines les que necessiten més pràctica. Coneixeu les aules on hi ha més tensió i d'altres on podeu relaxar-vos una miqueta.
Tot i tenir el mateix profe varies vegades al dia -si em veieu més a mi que als vostres pares, feu-vos'ho mirar, xiquets-, espere que l'experiència del grec i del llatí en aquest moment de la vostra "complicada" vida -ningú ho diria veient les vostres fotos al twenty!- no estiga sent massa traumàtica.
La qüestió és que el rendiment está sent regular. Començarem prou bé, però la cosa va desunflant-se. Els que suspenen ho fan en les dos matèries, dissortadament. Potser no se'ls donen bé els idiomes, potser en algún moment han perdut el fil i s'han desmoralitzat, o potser han entés tard que ací es tractava de demostrar que es sap i no que es recorda. A alguns les faltes injustificades o els negatius han estat decisius per a la baixa nota final. Pel contrari la participació en el blog μιρκός αιγιαλός o la resolució dels enigmes ha servit a alguns com a positiu per a pujar considerablement la nota. Em consta també que hi ha gent que pot treure excel·lent, si s'ho proposa.
Recomanacions per a tots: tornar a llegir els textos a casa, diàriament, fer els exercicis dels quaderns, així com els autocorregibles corresponents de grec i de llatí que no ens dona temps de fer a classe, visitar més freqüentment l'aula virtual per repassar els resums de gramàtica, i no l'últim dia, estar pendents de les traduccions de la wikipaideia, per ajudar entre tots a fer-les millors.
No funciona!
Esta és la frase més escoltada en la sala de recursos. Els pobres alumnes de Fonaments han patit, fins al dia de hui, els problemes de conexió a la ret, cosa que els ha impedit treballar còmodament amb el correu gmail i, per tant, al bloc. Hem trobat mitjans alternatius -gràcies als pendrive d'alguns companys solidaris!- i hem anat publicant coses interessants. des de casa D'aquest grup estic prou content, doncs, malgrat els resultats numèrics finals, derivats d'un test maliciòs i d'alguns negatius d'última hora per falta de memòria, són tots gent curiosa i amb ganes d'aprendre. Jo també estic aprenent amb vosaltres de la vida secreta de les paraules, i de com ficar-se una xulla de valen a la vora del pantaló.
Ya no somos importantes, snif, snif.
No és la més escoltada al seminari de grec, però sí la que més em va descol·locar. Teniu raò, tanta història amb Internet en 1er..... i en 2n què? Ja heu vist, Afrodita, Dafne i Selene, que he intentat posar remei en els últims dies, però resulta dificil estar en tots llocs sempre. A banda d'aixó, crec que vosaltres, filles de Diceòpoli, ja camineu soletes, no vos falta motivació, només necessiteu que jo seguisca animant-vos abans del terrible -ooooh, què por!- examen de selectiu. I per fer-ho he pensat que seria genial que ens presentarem al concurs internacional de grec. El brillant expedient n'és requisit, però també, crec, garantia d'èxit. I si no guanyem, aprendrem grec "per un tubo"!
Per lo demés estic satisfet dels resultats i content de que l'ambient ja no estiga tan enrarit. Todos para uno y uno para todos.
Fins ací els comentaris a les vostres frases cèlebres.
En els propers dies (potser aprofite el dia de vaga) penjaré:
-un nou enigma
-els desitjats deures nadalencs
Mentre tant que tingau un bon cap de setmana!
Tot i tenir el mateix profe varies vegades al dia -si em veieu més a mi que als vostres pares, feu-vos'ho mirar, xiquets-, espere que l'experiència del grec i del llatí en aquest moment de la vostra "complicada" vida -ningú ho diria veient les vostres fotos al twenty!- no estiga sent massa traumàtica.
La qüestió és que el rendiment está sent regular. Començarem prou bé, però la cosa va desunflant-se. Els que suspenen ho fan en les dos matèries, dissortadament. Potser no se'ls donen bé els idiomes, potser en algún moment han perdut el fil i s'han desmoralitzat, o potser han entés tard que ací es tractava de demostrar que es sap i no que es recorda. A alguns les faltes injustificades o els negatius han estat decisius per a la baixa nota final. Pel contrari la participació en el blog μιρκός αιγιαλός o la resolució dels enigmes ha servit a alguns com a positiu per a pujar considerablement la nota. Em consta també que hi ha gent que pot treure excel·lent, si s'ho proposa.
Recomanacions per a tots: tornar a llegir els textos a casa, diàriament, fer els exercicis dels quaderns, així com els autocorregibles corresponents de grec i de llatí que no ens dona temps de fer a classe, visitar més freqüentment l'aula virtual per repassar els resums de gramàtica, i no l'últim dia, estar pendents de les traduccions de la wikipaideia, per ajudar entre tots a fer-les millors.
No funciona!
Esta és la frase més escoltada en la sala de recursos. Els pobres alumnes de Fonaments han patit, fins al dia de hui, els problemes de conexió a la ret, cosa que els ha impedit treballar còmodament amb el correu gmail i, per tant, al bloc. Hem trobat mitjans alternatius -gràcies als pendrive d'alguns companys solidaris!- i hem anat publicant coses interessants. des de casa D'aquest grup estic prou content, doncs, malgrat els resultats numèrics finals, derivats d'un test maliciòs i d'alguns negatius d'última hora per falta de memòria, són tots gent curiosa i amb ganes d'aprendre. Jo també estic aprenent amb vosaltres de la vida secreta de les paraules, i de com ficar-se una xulla de valen a la vora del pantaló.
Ya no somos importantes, snif, snif.
No és la més escoltada al seminari de grec, però sí la que més em va descol·locar. Teniu raò, tanta història amb Internet en 1er..... i en 2n què? Ja heu vist, Afrodita, Dafne i Selene, que he intentat posar remei en els últims dies, però resulta dificil estar en tots llocs sempre. A banda d'aixó, crec que vosaltres, filles de Diceòpoli, ja camineu soletes, no vos falta motivació, només necessiteu que jo seguisca animant-vos abans del terrible -ooooh, què por!- examen de selectiu. I per fer-ho he pensat que seria genial que ens presentarem al concurs internacional de grec. El brillant expedient n'és requisit, però també, crec, garantia d'èxit. I si no guanyem, aprendrem grec "per un tubo"!
Per lo demés estic satisfet dels resultats i content de que l'ambient ja no estiga tan enrarit. Todos para uno y uno para todos.
Fins ací els comentaris a les vostres frases cèlebres.
En els propers dies (potser aprofite el dia de vaga) penjaré:
-un nou enigma
-els desitjats deures nadalencs
Mentre tant que tingau un bon cap de setmana!
dijous, 4 de desembre del 2008
dilluns, 1 de desembre del 2008
Identity II
Puellae puerique mei:
Les respostes s'han de ficar en l'apartat corresponent d'enigmes de la nostra wikipaideia (i de forma optativa també al blog μικρός αιγιαλός)
Totes les fotos están tretes del mural del grup Chiron a Flickr. Quan no s'indica lo contrari sota la foto, significa que és meua. Per respectar les normes de bones pràctiques sobre els copyright en Internet s'haurá d'enllaçar cada imatge amb la seua corresponent url, per remetre així a la pàgina de l'autor. (Vegeu instruccions o tutorial per fer links dins de la wikipaideia i al blog).
Καλὴν τύχην εὔχομαι!
Vos propose el segon enigma de l'any.
Es tracta d'averiguar quins personatges mitològics parlen, identificant-los amb les imatges que vos facilite relacionades amb alguna faceta o història de cadascún d'ells.
- Vaig avisar el meu germà, però no va servir de res. Ell va acceptar el regal de Zeus que acabaria portant les desgràcies per als mortals.
- Al final a mi em va tocar el món d’ultratomba, quan ens vam repartir el domini del món. Per fortuna una noia em fa companyia cada any durant els gèlids mesos d'hivern.
- Em dedique a amontonar els núvols i deixar caure la plutja i algun raig en les estones d’oci.
- No hi havia manera de conquistar Troia. Al final vaig tindre una brillant idea.
- Al final la profecia es va cumplir i vaig ser més important que el meu pare. Pero ja mai més vaig tornar a Ftía.
- Jo amava Enone, fins que va aparèixer ella. En la intimitat em cridava pel diminutiu grec Alex.
- Vaig rebre l’encàrreg de portar les tres deeses al mont Ida de Frigia per al certàmen de bellesa. Crec que sóc un dels deus preferits per escultors i pintors.
- Era el meu destí morir d'aquella manera. Mon pare acabaría suplicant-li el meu cadàver a aquell xaval dels peus lleugers.
- Jo li vaig fabricar una armadura nova. Però de res li serviria, ja que una fletxa es va clavar al seu taló.
- Vaig aconseguir portar-me el pal·ladi per fundar una nova ciutat. Virgili s'encarregaria de contar la meua gesta.
Les respostes s'han de ficar en l'apartat corresponent d'enigmes de la nostra wikipaideia (i de forma optativa també al blog μικρός αιγιαλός)
Totes les fotos están tretes del mural del grup Chiron a Flickr. Quan no s'indica lo contrari sota la foto, significa que és meua. Per respectar les normes de bones pràctiques sobre els copyright en Internet s'haurá d'enllaçar cada imatge amb la seua corresponent url, per remetre així a la pàgina de l'autor. (Vegeu instruccions o tutorial per fer links dins de la wikipaideia i al blog).
Recordeu que tenim d'altres enigmes per resoldre o mig resolts, per als que necessiten llevar-se negatius o pujar nota.
Bonam fortunam habeatis.Καλὴν τύχην εὔχομαι!